E-consultation - Study of suicide among Indigenous peoples and communities

Nov 25, 2016 by A.N.A.C, Content

The House of Commons Standing Committee on Indigenous and Northern Affairs is studying Suicide Among Indigenous Peoples and Communities. The Committee is inviting health professionals and community members working with First Nations, Inuit or Métis communities to take part in an electronic consultation, titled “Availability and Quality of Mental Health Services in Indigenous Communities”.

This survey is intended to better understand the availability and provision of mental health services to First Nations, Inuit and Métis communities and will take approximatively thirty (30) minutes to complete.

The report the Committee presents to the House of Commons will include the results of this electronic consultation.

You are invited to complete the e-consultation via the following hyperlink: https://survey-sondage-hoc.parl.gc.ca/n/INANConsultation.aspx?c=en-CA

Please feel free to share widely within your networks as the Committee is interested in gathering responses from a wide variety of health care professionals and community members.

For more information relating to the Committee’s study, please visit the Committee’s website. To further contribute to the study, you are also welcome to submit a brief to the Committee.

Thank you for your contribution and for your interest in the Committee’s work.

-----------------------------

Bonjour,

Le Comité permanent des affaires autochtones et du Nord de la Chambre des communes mène une étude sur le suicide au sein des peuples et des communautés autochtones. Le Comité invite les professionnels de la santé et les membres du milieu qui travaillent avec les communautés des Premières Nations, des Inuits et des Métis à participer à une consultation électronique, titré « Disponibilité et qualité des services de santé mentale dans les collectivités autochtones ».

Le sondage vise à mieux comprendre la disponibilité et la prestation de services de santé mentale auprès des communautés des Premières Nations, des Inuits et des Métis; il ne prendra qu’une trentaine de minutes de votre temps.

Le rapport que le Comité présentera à la Chambre des communes englobera aussi les résultats de cette consultation électronique.

Vous êtes invités à compléter la consultation électronique via l’hyperlien suivant : https://survey-sondage-hoc.parl.gc.ca/n/INANConsultation.aspx?c=fr-CA

Vous êtes aussi invités à transmettre cette invitation aux autres membres de vos réseaux, car le Comité souhaite recevoir des réponses d’une large gamme de professionnels de la santé et de membres des milieux communautaires.

Pour de plus amples renseignements sur l’étude du Comité, veuillez visiter le site Web du Comité. Si vous le souhaitez, vous pouvez aussi présenter un mémoire.

Merci pour votre contribution et votre intérêt aux travaux du Comité.

Michelle Legault
Procedural Clerk | Greffière à la procédure
Standing Committee on Indigenous and Northern Affairs | Comité permanent des affaires autochtones et du Nord

Committees Directorate | Direction des comités